Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

SkinSense I/S
CVR. nr. 38469088
Dalgas Plads 7 B
7400 Herning

E-mail: info@skinsense.dk

Telefon +45 97 10 10 80

 

Bestilling på skinsense.dk

Når du foretager en bestilling på skinsense.dk, modtager du først en e-mail med tilkendegivelse på, at vi har modtaget din ordre. Heraf vil også fremgå, hvilke varer du har bestilt. Dette er ikke en juridisk bindende aftale, og SkinSense I/S kan derfor annullere din ordre i tilfælde af trykfejl, lagerstyringsfejl, prisændringer eller tilsvarende situationer.

Du modtager en e-mail med ordrebekræftelse/faktura og leveringsoplysninger, når varerne er afsendt fra vores lager.

Du vil kunne modtage en e-mail med opfordring til at anmelde din oplevelse ca. 14 dage efter din ordre er færdigbehandlet.

 

Priser og betaling

Alle priser på skinsense.dk er angivet i DKK og inkl. moms. De indeholder ikke eventuelle kreditkort og/eller andre afgifter og gebyrer eller fragt. Du vil dog altid blive oplyst om alle disse inden købets afslutning.

På skinsense.dk kan der betales med VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron, American Express, MobilePay og gavekort fra SkinSense.

 

Levering

Du kan vælge mellem følgende leveringsformer:

- Afhent i SkinSense butikken i Herning
- Til privatadresse med GLS
- Til erhvervsadresse med GLS
- Til GLS Pakkeshop

Du kan forvente en leveringstid på 1-3 hverdage. Dette kan dog variere alt efter travlhed. Ved afhentning i butikken i Herning, vil du oftest kunne afhente varen den samme dag som bestilling (kun indenfor butikkens åbningstider). Vi giver dog altid besked på e-mail, når bestillingen er klar til afhentning.

Vi leverer varer til hele Danmark, dog ikke til Færøerne og Grønland.

Der tages altid forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl, prisændringer og restordre samt udgåede varer.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler hos SkinSense. Fortryder du dit køb, har du 14 dage gældende fra dag, du modtager varen til at returnere varen.

Har du bestilt flere forskellige varer, som leveres enkeltvis, eller en vare i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du skal indenfor den 14 dages periode give os en tydelig meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet og udnytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@skinsense.dk.

Du kan også benytte dig af en standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du finder formularen her.

Det er ikke nok at blot at nægte modtagelse af varen, hvis du ønsker at udnytte fortrydelsesretten.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. Flere af vores produkter er forseglet med særlig emballage, f.eks. plombering. Bryder du denne forsegling, mister du din fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten gælder ikke fødevarer, såsom helsekostprodukter, og håndkøbsmedicin.

 

Returnering og ombytning

Fortryder du købet, skal du sende din ordre retur til os seneste 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen.

Hvis du fortryder, skal du sende varen til:
SkinSense I/S
Dalgas Plads 7 B 
7400 Herning

Ved tilbagelevering er du ansvarlig for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Det er derfor en god ide, at gemme postkvittering og evt. track & trace nummer.

Når du køber på skinsense.dk, har du også mulighed for at returnere eller bytte din ordre i vores butik i Herning. Du skal blot medbringe faktura på dit køb.

Hvad skal du sende med retur?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura. Det vil lette ekspeditionen, hvis du udfylder standartformularen.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi. Det betyder, at du helt eller delvist kan miste dit købsbeløb. Det sker, hvis varen:

- reelt er taget i brug
- blevet beskadiget, da du havde ansvaret for den
- er håndteret på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå art, egenskaber og den måde, som den fungerer på

Desuden skal du have fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, som er beskrevet ovenfor.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Fortryder du dit køb, får du det tilbagebetalt det beløb, som du har indbetalt til os ved købet. I tilfælde af forringelse af varens værdi, som du hæfter for, fratækkes denne købsbeløbet.

Beløbet tilbagebetales via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du kan fremvise dokumentation for returneringen.

 

Hvis der er noget galt med varen, har du reklamationsret

Dit køb er omfattet af købelovens mangelregler.

Når du handler på skinsense.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Din reklamation skal dog være berettiget, og det er derfor et krav, at fejl, skader eller mangler ikke er opstået som resultat af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Kontakt os indenfor rimelig tid
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved din vare. Vi anbefaler, at du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget.

Varen sendes til:
SkinSense I/S
Dalgas Plads 7 B 
7400 Herning

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er din reklamation berettiget, refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Medsend følgende informationer, når du sender varen retur
Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det letter sagsbehandlingen og mindsker ekspeditionstiden.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig ansvaret for varen, indtil vi modtager den. Gem din postkvittering og oplysninger om fragtomkostninger, så vi kan tilbagebetale beløbet.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Bytteservice

Når du handler på skinsense.dk kan du vælge at få påført byttemærke på dine varer. Dermed opnår du samme bytteservice, som hvis du handler i vores butik. Ønsker du at få penge retur, kan dette kun ske ved fremvisning af bon/faktura.

Såfremt der er påført byttemærke, er det ligeledes muligt at bytte varen direkte via hjemmesiden.

Varen sendes til:
SkinSense I/S
Dalgas Plads 7 B 
7400 Herning

Når en vare skal byttes, skal du selv betale omkostningerne ved forsendelse til SkinSense I/S. Bytteservice gælder ikke gavekort.

 

Personlige oplysninger

For at du kan handle på skinsense.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

Vi registrerer dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Samtidig gemme vi oplysninger om, hvilke varer du har handlet hos os. Disse oplysninger opbevares fem år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, med mindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Desuden videregives oplysninger til udvalgte tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orientereret om status på din ordre.

Ejerne af og personalet i SkinSense I/S samt vores dataudbyder (inkl. hostingcenter) har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige er skinsense.dk er SkinSense I/S, Dalgas Plads 7 B, 7400 Herning.

Som kunde hos SkinSense I/S har du altid mulighed for indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Du kan også gøre indsigelse mod en registrering (og kræve dine oplysninger slettet) i henhold til Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SkinSense I/S via e-mail til info@skinsense.dk.

 

Klager

Ønsker du at klage over dit køb, skal du sende en mail til info@skinsense.dk eller ringe til 97 22 34 00 (indenfor butikkens åbningstider). Vi håber, at kunne gøre dig tilfreds. Hvis det ikke lykkes, at finde en løsning, kan du indgive din klage til Center for Klageløsning (såfremt betingelserne herfor er opfyldt).

Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er især relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klager indgives på www.ec.europa.eu/odr. Når du indgiver en klage, bliver du bedt om at angive vores e-mailadresse: info@skinsense.dk.

 

Forbehold

SkinSense I/S tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, lagerfejl og udsolgte varer. I tilfælde af fejl forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har gjort køber opmærksom på dette.